A legjobb banán alapú turmixok reggelire!

Az ital reggelik nagy előnye, hogy sokkal könnyebben csúsznak, viszonylag gyorsan elkészíthetőek, ha éppenséggel nem egy bonyolultabb kísérletező ital gyártását fontolgatjuk. Általuk a szezonális gyümölcsöket és zöldségeket is be tudjuk iktatni a napi fogyasztásunkba. A banán egész évben kapható, érettebb formában felhasználva a cukortartalma miatt, sokkal kevesebb édesítőt is kell használni pluszba, ezáltal a frissítőnk is egészségesebb lesz, mintha a bolti verziók mellett döntöttünk volna.

Fehérjével dúsított banánturmix bébispenóttal

A reggeli folyamán a szénhidrát, fehérje és zsír mennyiségét érdemes egy szintre hozni és mindhárom típust beemelni az első étkezés során. A legjobb, ha a felébredést követő egy órában a folyadék mellé szilárd táplálék is társul, de az egyre emelkedő hőfokok miatt ez nem minden esetben tud jól esni, mint akár egy vitaminokban gazdag sűrűbb smoothie. A banános alapot ajánlott zöld növényekkel keverni, az egyik legjobb ezek közül a bébispenót, hiszen ízvilágban nem alakítja át a keveréket, de a spenótban található folsav és magas K-vitamin tartalom kiemelendő. Az ízesített, cukormentes fehérjeporok megadják az alapízét is egy-egy italnak, így tejmentesen is ízletes és krémes végeredményt kaphatunk. A bizar sárgás szín elnyomása végett, néhány bogyós gyümölcs is belekerülhet a turmixgépbe.

Joghurtos zabbal kevert banános smoothie

A zabkását érdemes este elkészíteni és a hűtőben hagyni, hogy jól összeérjenek az ízek, de olykor a reggeli rohanásban is össze lehet dobni egy zabpehely alapú, sűrű folyadékos verziót. A tej helyett néhány kanál natúr joghurt krémesebbé teszi a banános italunkat, az ehhez adott zabkása alap pedig, a megfelelő rostbevitelt is fedezni tudja. A fahéj, a mézeskalácsos fűszerkeverék remekül párosul a választott smoothiehoz.

Banános-avokádós turmix

Az avokádó szintén remek kiegészítése lehet a banánnak, hiszen amellett, hogy tele van antioxidánsokkal és jóféle zsírokkal, a krémes alapnak is kedvez.  A sokoldalú növény gazdag B-, C-, E- és A-vitaminban is. Ízesítésként a gyömbér, a méz is kiegészítheti a smoothienkat, plusz néhány dl növényi alapú tej.