Hogyan kezeljük a munkahelyi stresszt?

Minden munkahelyen vannak stresszes napok, azonban a ha túl nagy stressz hatás éri az embert akkor sokkal kevésbé tud hatékonyan teljesíteni. Minden embernél különböző, azonban ha egy kis stressz hatás ér minket az nincs mindig rossz hatással a produktivitásunkra. A legfontosabb azonban, hogy tudjuk kezelni a munkahelyi stresszt, hiszen ellenkező esetben az egészségünkre tud menni a sok idegeskedés.

Rövid távon legtöbbször fejfájást, hasfájást, evési és alvási zavarokat esetleges koncentrációs problémákat okoz, azonban hosszú távon akár magas vérnyomást, szívbetegségeket, alvatlanásgot is tud eredményezni. Nagyon sok ember aki túl stresszesen éli mindennapjait probálja levezetni a benne felgyülemlett feszültséget gyors és egészségtelen ételek fogyasztásásával, dohányzással vagy esetleg túlzott alkohol és koffein fogyasztással. Ezzel szemben ilyenkor nagyon fontos olyan ételeket fogyasztnanunk, amik frissek, egészségesek, magas a kálcium és magnézium tartalmuk és tartalmaznak különböző növényi zsírokat.

A másik legfontosabb dolog a megfelelő táplálkozás mellett a rendszeres sportolás. A jóga az egyik legkedveltebb stressz levezető sport, azonban bármilyen más mozgásforma is jótékony hatással van az ellazulásra. Bármilyen sportot választhatsz a lényeg, hogy örömödet leld benne. A megfelelő mennyiségű, minőségi alvás is nagyon fontos, amikor az idegeskedésről beszélünk, hiszen kialvatlanul nem tudunk összpontosítani a feladatainkra megfelelően. Fontos kialakítani egy alvási szokást és törekedni arra, hogy minden nap nagyjából ugyannkor feküdj le és kelj fel. Esténként ha lehetőséged van rá, ne nézz TV-t és ne is számítógépezz, hiszen ezek mind serkentőleg hatnak az agyunkra.

Próbáld meg úgy kialakítani a munkahelyeden a környezeted, hogy minél jobban érezd magad. Egy érdekes dolog, hogy Dániában nagyon sok munkahelyen az irodák kertjeibe esetleg udvaraiba padokat és asztalokat helyeznek el, így az ott dolgozók a szabadban tudják elfogyasztani az ebédjüket. Ezáltal sokkal frissebben, kipihentebben tudnak neki látni az ebéd utáni munkának.

Minden embernek más és más mòdszer válik be, így fontos kitapasztalnod, hogy te hogyan tudod a legjobban kipihenni magad és feltöltődni energiával. Manapság már rengeteg fajta módszer van, ami segít a lazulásban, mint például meditáció, különböző jóga órák vagy légzési technikák gyakorlása. Próbáld meg, hogy minden nap csak egy fél órát szánsz arra a tevéknységre, ami téged boldoggá tesz, legyen az egy séta, egy közös program a családoddal vagy egy zene meghallgatása.

Az utolsó,de nagyon fontos dolog, hogy készíts minden nap egy listát, hogy aznapra mik azok a teendők, amiket meg kell csináljál. Így semmit semmit sem fogsz elfelejteni és ha mindent megcsináltal, elégedetten fogod magad érezni.  Lényeges, hogy tudjuk a saját határainkat és ha úgy érezzük, hogy valami már sehogysem fér bele a napunkba, akkor ne terheljük túl magunkat. Ahelyett, hogy állandóan kiméletlen és kriktikus vagy önmagaddal, próbáld meg biztatni magad különböző rövid távú célokkal, ami lehet egy várva várt utazás egy rég óta tervezett találkozó a barátaiddal vagy esetleg egy közös családi esemény is.

(x)

 

Bővült a Tchibo webáruház fehérnemű kínálata
Ha kíváncsi hasonló cikkekre, csatlakozzon Facebook-oldalunkhoz!