Miért jó reggelente edzeni?

Mindig csodálattal néztél azokra, akik képesek úgy érkezni a munkába, hogy már túl vannak a napi kemény edzésen? Eddig inkább az esti edzéseket választottad? 

A rendszeres sportolás a nap bármely szakaszában szuper teljesítmény, így inkább a rendszeresség a legfontosabb alapelv. Emellett azonban ha hatásosabb eredményeket szeretnénk elérni, érdemes például odafigyelni az anyagcsere gyorsításra, amelyben a reggeli edzések segítségünkre lehetnek.

Miért hatásos reggel edzeni?

Ha így kezded a napod, a mozgásnak köszönhető felszabadult endorfin és boldogsághormonok egész nap kifejtik pozitív hatásait. Így jobban indulhat a nap, nem beszélve arról, hogy szabad az este, nem kell lemondani semmilyen programot. A munka szempontjából is érdemes vizsgálni a sportolást: a fizikai terhelés után könnyebben lehet összpontosítani a feladatokra, így könnyen előfordulhat, hogy azon kapod magad, már szinte meg is csináltad már a kitűzött munkáidat. 

Pár további pozitívum, amiért megéri kipróbálni egy hónapig a reggeli edzéseket:

  • Kevesebb kifogást találhatunk, ha sikerül beiktatni a reggeli edzéseket. Ez segíthet a rendszeresség betartásában, hiszen amennyiben már reggel letudtuk a napi penzumot, este már nem kell a gondolatával sem foglalkozni. 
  • Ha kerülnéd a hatalmas tömeget a konditeremben, egyértelműen a korai sportolás javasolt, ugyanis ilyenkor szinte üres a legtöbb hely. 
  • A szabadidős sportokat kedveled? Ez esetben pozitívum, hogy a délelőtti órákban világos van, mert az esti órákban a sötétség is visszahúzó erő lehet a kültéri edzések tekintetében.
  • Az esti edzés óriási negatívuma: ha lefekvés előtt 2-3 órával veszel részt egy kiadós órán, akkor annyira felpörgethetjük magunkat, hogy sokkal nehezebb lehet álomba merülni. 
  • Reggel legalább nem lehet elkerülni a bemelegítést! Ilyenkor még fontosabb alaposan bemelegíteni, ugyanis a sérülésveszély sokkal fokozottabb, mint az esti órákban. Az alapos bemelegítés nélkül egyébként is nehezebben menne az ébredés utáni testmozgás.