Miért jó reggelente edzeni?

Mindig csodálattal néztél azokra, akik képesek úgy érkezni a munkába, hogy már túl vannak a napi kemény edzésen? Eddig inkább az esti edzéseket választottad?
Miért jó reggelente edzeni?

Mindig csodálattal néztél azokra, akik képesek úgy érkezni a munkába, hogy már túl vannak a napi kemény edzésen? Eddig inkább az esti edzéseket választottad? 

A rendszeres sportolás a nap bármely szakaszában szuper teljesítmény, így inkább a rendszeresség a legfontosabb alapelv. Emellett azonban ha hatásosabb eredményeket szeretnénk elérni, érdemes például odafigyelni az anyagcsere gyorsításra, amelyben a reggeli edzések segítségünkre lehetnek.

Miért hatásos reggel edzeni?

Ha így kezded a napod, a mozgásnak köszönhető felszabadult endorfin és boldogsághormonok egész nap kifejtik pozitív hatásait. Így jobban indulhat a nap, nem beszélve arról, hogy szabad az este, nem kell lemondani semmilyen programot. A munka szempontjából is érdemes vizsgálni a sportolást: a fizikai terhelés után könnyebben lehet összpontosítani a feladatokra, így könnyen előfordulhat, hogy azon kapod magad, már szinte meg is csináltad már a kitűzött munkáidat. 

Pár további pozitívum, amiért megéri kipróbálni egy hónapig a reggeli edzéseket:

  • Kevesebb kifogást találhatunk, ha sikerül beiktatni a reggeli edzéseket. Ez segíthet a rendszeresség betartásában, hiszen amennyiben már reggel letudtuk a napi penzumot, este már nem kell a gondolatával sem foglalkozni. 
  • Ha kerülnéd a hatalmas tömeget a konditeremben, egyértelműen a korai sportolás javasolt, ugyanis ilyenkor szinte üres a legtöbb hely. 
  • A szabadidős sportokat kedveled? Ez esetben pozitívum, hogy a délelőtti órákban világos van, mert az esti órákban a sötétség is visszahúzó erő lehet a kültéri edzések tekintetében.
  • Az esti edzés óriási negatívuma: ha lefekvés előtt 2-3 órával veszel részt egy kiadós órán, akkor annyira felpörgethetjük magunkat, hogy sokkal nehezebb lehet álomba merülni. 
  • Reggel legalább nem lehet elkerülni a bemelegítést! Ilyenkor még fontosabb alaposan bemelegíteni, ugyanis a sérülésveszély sokkal fokozottabb, mint az esti órákban. Az alapos bemelegítés nélkül egyébként is nehezebben menne az ébredés utáni testmozgás. 

Kapcsolódó cikkek

Teszteld az oltás hatékonyságát Covid ellenanyag teszttel!

Teszteld az oltás hatékonyságát Covid ellenanyag teszttel!

A vakcinák arra edzik immunrendszerünket, hogy olyan fehérjéket állítsanak elő, amelyek harcolnak a betegségekkel, ugyanúgy, ahogyan az akkor történne, ha ki lennénk téve a betegségnek.

fogmosás, vérnyomás - Bizonyították a kapcsolatot a vérnyomás és a fog között

Kutatás bizonyítja, hogy kapcsolat van a fogmosások hossza és a vérnyomás között

Az American Heart Association kutatói szerint összefüggésbe hozható a fogunk állapota a vérnyomásunk ingadozásával.

Miért jó a clean eating diéta?

Miért jó a clean eating diéta?

A tiszta étkezés előnyeit mutatjuk be.